حبنا
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

حبنا

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول

ماهو معنى الصداقه الحقيقى

حسين كا ريــــكا
matrix neo
DRE@M
عمرو الشيخ
kimoooooooo
admin
heroooo1410
saly
12 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
saly
المشرفيين
المشرفيين
saly

ماهو معنى الصداقه الحقيقى Empty
مُساهمةموضوع: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالأحد مايو 25, 2008 4:28 pm

معنى الصداقه الحقيقى هو ان الصديق او الصديقه يحسه بااصدقاهم ويخلصو لهم ويعرفه معنى الصداقه بجد مش مجرد معرفه وخلاص لا الصداقه اهم بكتير من كدة الصديق المفروض انه المرءا الذى نشوف فيها نفسنا الصداقه شى جميل بس للاسف مفتقتينه الان ونفسى بجد يبقى موجود مش بين الصحاب بس بين الاخوات والاهالى
heroooo1410
المشرفيين
المشرفيين
heroooo1410

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالإثنين مايو 26, 2008 2:56 am

انا معاك في كل اللي قولتيه ياسالي

بس هختلف معاكي في نقطة

ان الصداقة ممفتقدينها ولا حاجة بالعكس هي موجوده بس احنا اللي مش بندور عليها ومش مدينها اي اهتمام ولو احنا دورنا هنلاقيها موجوده في كل حته

وبداية من هنا اتمنى ان احنا نكون اصدقاء بمعنى الكلمة

ومرسي اوي على مشاركتك ولاامام دائما
admin
Admin
Admin
admin

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالإثنين مايو 26, 2008 6:28 am

والله يا سالى انتى رائعه انك اقترحتى هذا الموضوع الحساس الان هى فعلا لابد ان نعترف ان الصداقه اصبحت صعبه فى هذا الزمن الفاسد ولكن الاخيار سيظلون دائما وعلى راى محمد البدايه من هنا لنجعل هذا المنتدى نخرج منه معنى الصداقه الحقيقيه الى محرومين منها ووفقكم الله جميعا وليكن شعارنا لا للصداقه المصلحه بل للصداقه الجاده المنتجه
http://elmuslim.yoo7.com
kimoooooooo
المشرفيين
المشرفيين
kimoooooooo

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالإثنين مايو 26, 2008 10:10 am

بجد موضوع مهم جدا
شكرا ليكى ياسالى على عرضك لهذا الموضوع
فعلا دلوقتى صعب انك تلاقى صداقة خالية من المصالح والشبوهات
لكن باذن الله وعونه من خلال المنتدى الرائع دة هنثبت ان الصداقةالحقيقية لسه موجوده
وربنا يخلينا كلنا لبعض ونفضل دايما اصدقاااااااااااااااء للابد
وللامام دايما يا سالى
saly
المشرفيين
المشرفيين
saly

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالإثنين مايو 26, 2008 11:19 am

بجد ياجماعه مش عارفه اقولكم ايه بس مرسى اوى انكم شاركتونى الموضوع
عمرو الشيخ
المشرفيين
المشرفيين
عمرو الشيخ

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالإثنين مايو 26, 2008 2:51 pm

بسم الله الرحمن الرحيم

فى البداية برحب بيكى ياسالى وانا سعيد جدا لانك اتكلمتى فى موضوع مهم جدا بالنسبة لينا كا فريق عمل لازم نكون ايد واحدة علشان نقدر بأنفسنا نصنع الفارق عن المنتديات كلها زى ما ذكرت فى البداية فى رسالة ترحيبى بيكم وبقولك تانى شكرا بس فى نقد بسيط لازم تاخدى بالك من الكتابة علشان انا من متابعتى لموضوعك الجميل والهادف اتضح انة فية اخطاء بسيطة جدا بس لازم ناخد بالنا منها ودايما بالتوفيق ياسالى0000 والسلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
saly
المشرفيين
المشرفيين
saly

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالأربعاء مايو 28, 2008 11:46 am

وانا بشكرك ياعمرو واوعدك انى بعد كدة هاخد بالى
DRE@M
عضو شغال
عضو شغال
DRE@M

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالجمعة مايو 30, 2008 7:32 am

السلام عليكم.... اشكرك ياسالى على عرضك لموضوع مهم زى ده لان فعلا الصداقة شئ مهم جدا لان عن طريقه ممكن تعوضى غياب الاخ والاخت بس الاهم من الصداقة اختيار الصديق عشان نتجنب قسوة الصدمة فى الصديق لانها بتكون صعبة اوىىى.. فى امثال شعبية بتقول(صديقك من يصدقك)بمعنى الصديق هو اللى يكون صادق فى مشاعره وحبه وقوله وبادعى ربنا عز وجل نكون لبعض نعم الاصدقاء امين يارب العالمين
saly
المشرفيين
المشرفيين
saly

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالجمعة مايو 30, 2008 2:40 pm

انا بشكرك يانورا وبجد كلامك بيعجبنى اوى وربنا يخليكى لينا يانورا يا منورانا
matrix neo
عضو ابتدى يشتغل
عضو ابتدى يشتغل

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالثلاثاء يونيو 03, 2008 11:46 pm

مساهمه من المتريكس موضوع الصداقه موضوع جميل جدا وشكرا علي هذا الموضوع الجميل الا زيك الاميل (@ayhoo.com matrix_neo75)
حسين كا ريــــكا
المشرفيين
المشرفيين
حسين كا ريــــكا

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالخميس يونيو 05, 2008 5:43 am

بسم اللة الرحمن الرحيم

فعلا يا سا لى المو ضوع مهم جدااااااااااااااااااااا ولا زم كلنا نبقى اصدقاء مش فى الو قت الحا لى بس
بلافى كل الا وقات ومير سى على مو ضيعك الجميلة يا سا لى
http://www.aldewan.com
saly
المشرفيين
المشرفيين
saly

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالخميس يونيو 05, 2008 5:53 am

انا بشكر اوى ماتريكس وحسين على ذوقكم
banota
عضو جديد
عضو جديد

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالأربعاء يونيو 11, 2008 8:21 am

فعلا ياسالى الصداقه مهمه جدا
بس ف الزمن اللى احنا عايشين فيه ده كل المعانى الحلوه راحت وقليل اوى لما تلاقيها و لازم نتاكد من الشخص اللى نعرفه انا كان صديق ولا لأومش اى حد نتعرف عليه نقول انه صديق لأنه يوجد درجات عشان نوصل للصداقه زى التعارف والزماله والصحوبيه واخر حاجه خالص الصداقه واللى فيها يكون الصديقين وصلوا لمرحله كبيره من الحب والتماسك وعدم الاستغناء عن بعضهم البعض
ياريت بجد الصداقه الحقيقيه ترجع تانى
وياريت الناس تحب بعضها
ده هيحصل لما نبدأ بنفسنا واللى حولينا ونحاول نقول للغلط و الكره والغيره والحقد لأ
ياريت نتغير للأحسن
el brenses
المشرفيين
المشرفيين
el brenses

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالجمعة يونيو 20, 2008 7:41 am

فعلا يا سالي الموضوع دا مهم جدا لان الصداقه اللي بجد
انك وقت ما تحتاج لصاحبك تلاقيه من غير حتي ما تطلبه ويحس بيك
ويفضل جمبك في الشده والفرح وعمره ما يجيب سيرتك وانت مش موجود ويحفظ غيبتك
مش يبقي معاهم معاهم عليهم عليهم
لازم الصديق يبقي صديق بجد يا كده يا بلاش الصداقه دي خالص
saly
المشرفيين
المشرفيين
saly

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالجمعة يونيو 20, 2008 9:20 am

صح عندك حق يا هبه وشكر لردك على الموضوع
el brenses
المشرفيين
المشرفيين
el brenses

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالجمعة يونيو 20, 2008 2:11 pm

شكرا ليكي انتي يا سالي
دايما للامام
الاميره الحسناء
عضو شغال
عضو شغال
الاميره الحسناء

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالسبت أغسطس 02, 2008 2:54 pm

ميرسى ليك ياسالى على موضوعك الهايل ده وعلى فكره والله فيه ناس لسه كويسه وبتعرف معنى الصداقه الحقيقى وانا هتكلم عن نفسى انا الحمد لله اخواتى اصدقائى جدا ونصيحه تعلم الحب من داخل اسرتك لانك نادر جدا ان تجد افراد افضل منهم كاخلاص وصدق وحب مهما كان من وجود عيوب فيهم لان كلنا فينا عيوب بس الانسان بيتقبل عيوب الافراد الاخرين عن افراد اسرته لذالك حاول انت تحب اخواتك واهلك ومن ذلك سوف تحب من فى الخارج بصدق وعلى فكره الانسان الصادق المخلص بيحاول يغير فى كل اللى حوليه ودا عن تجاربى الشخصيه فانا الحمد لله احب اخواتى جدا وكذلك اصحابى جدا وكذلك علمت اصحابى معنى الصداقه الحقيقيه مع ان دا مكنش سهل خالص بس الحمد لله انا كنت دايما بحس ان فيه امل وطبعا اهم حاجه حب الخير للاخرين وانك تبقى عايزله الاحسن ويكون دا حاسه الطرف الاخر اى الصديق الاخر يارب يكون كلامى افادكم وشكرا ياسالى وحابه اتعرف عليكى وابقى صديقه ليكى
adel
عضو شغال
عضو شغال
adel

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالإثنين أغسطس 04, 2008 6:20 am

شكرا يا سالى على الموضوع دى موضوع مهم للغاية وانا برحبك بيك يا سالى
ودى الموضوع احسن موضوع لان الصداقة شى جميل وبدون صداقة الانسان ميعشى
بس فى شى ممكن صديق ال هو مش صديق لان مصاحبك علشان شى او مصلحة بالمعنى البلدى
عــــــــــــــــــادل
saly
المشرفيين
المشرفيين
saly

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالإثنين أغسطس 25, 2008 3:13 pm

شكرا يا اميرة انتى وعادل على ردكم الجميل ده وطبعا انا يشرفنى انك تكونى صديقى واخوت ليا
الاميره الحسناء
عضو شغال
عضو شغال
الاميره الحسناء

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالإثنين أغسطس 25, 2008 3:16 pm

طيب ممكن تكلمينى على الدردشه يا سالى
saly
المشرفيين
المشرفيين
saly

مُساهمةموضوع: رد: ماهو معنى الصداقه الحقيقى   ماهو معنى الصداقه الحقيقى Icon_minitimeالأربعاء أغسطس 27, 2008 2:48 am

طبعا ممكن يا اميرة بس قوليلى بتبقى موجودة امتى وانا هكلمك

ماهو معنى الصداقه الحقيقى
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-